Lättläst
Många människor är med om brott. Brott är till exempel när någon slår dig eller hotar dig eller tar något som är ditt.
Efter brottet behöver du hjälp. Du kan få hjälp av människor från Brottsofferjouren.
Brottsofferjourens hjälp är gratis. Brottsofferjouren finns över hela landet. Du kan ringa telefonnummer 116 006 för att få hjälp.
Vill du komma i direkt kontakt med Brottsofferjouren Värmland kan du ringa telefonnummer 054 -18 28 88 eller skicka epost till info@varmland.boj.se.
På Brottsofferjouren Sveriges hemsida www.boj.se kan du fylla i ett formulär och ange vad du varit med om och vad du vill ha hjälp med.
Du behöver inte uppge ditt namn. Ingen utomstående kommer att få se dina uppgifter.
Kom ihåg att ange din e-postadress eller ditt telefonnummer, annars kan vi inte svara dig.